Brug af cookies

Vi anvender cookies til at optimere din oplevelse. Dvs. at vi giver dig bl.a. mulighed for at gemme dit login, dine favoritter samt din søgehistorik, så du hurtigere kan følge op på tidligere valg. Ved at acceptere denne besked giver du os tilladelse til at fortsætte vores brug af cookie og du vil ikke få vist denne besked igen.

Læs mere OK

Sådan går du videre med en klage

Det er altid en god idé at ringe først og drøfte sagen med os, så eventuelle misforståelser kan blive afklaret. Hvis sagen ikke kan løses i telefonen, kan du klage skriftligt til os, enten via mail til kundecenter@kalfor.dk eller via brev til Kalundborg Forsyning, Dokhavnsvej 15, 4400 Kalundborg. Vi behandler enhver henvendelse seriøst, og du er sikker på at komme i dialog med os.

Hvis du har klaget, og ikke er tilfreds med svaret, kan du vælge at gå videre med din klage.

Varme
Hvis klagen handler om dit forbrug eller din regning, kan du klage til Ankenævnet på Energiområdet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.energianke.dk. Hvis klagen handler om vores priser eller vilkår, kan du klage til Energitilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.energitilsynet.dk

Vand/spildevand
Hvis klagen handler om forkert måling, forkert opgørelse og håndtering af opkrævning af restancer, kan klagen sendes til Konkurrence –og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk, der vil forestå mediation (Mediation er en mæglerfunktion).

Såfremt der ikke opnås enighed ved mediation, kan man indgive en klage til Forbrugerklagenævnet.

EU-Kommissionens online-klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive fjernvarmeselskabets emailadresse.
 
Klagevejledninger
Varme
Vand
Spildevand

Kalundborg Forsyning A/S

Dokhavnsvej 15

4400 Kalundborg

Tlf: 59 57 17 00

kundecenter@kalfor.dk