Klage

Det er altid en god idé at ringe først og drøfte sagen med os, så eventuelle misforståelser kan blive afklaret. Hvis du ikke er tilfreds med svaret, kan du vælge at gå videre med din klage.

Tegning af et ansøgningsskema

Sådan går du videre med en klage

Hvis sagen ikke kan løses i telefonen, kan du klage skriftligt til os, enten via mail til kundecenter@kalfor.dk eller via brev til Kalundborg Forsyning, Dokhavnsvej 15, 4400 Kalundborg. Vi behandler enhver henvendelse seriøst, og du er sikker på at komme i dialog med os.

Hvis du har klaget til Kalundborg Forsyning, og ikke er tilfreds med svaret, kan du vælge at gå videre med din klage.

Varme

Hvis klagen handler om dit forbrug eller din regning, kan du klage til:

Ankenævnet på Energiområdet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.energianke.dk.

Hvis klagen handler om vores priser eller vilkår, kan du klage til: 

Energitilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.energitilsynet.dk

EU-Kommissionens online-klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive fjernvarmeselskabets e-mailadresse.
 

Vand/spildevand

Hvis klagen drejer sig om vandforsyning eller spildevand, skal du indsende klagen til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.kpo.naevneneshus.dk - klageportal

Her skal du først logge ind med NemID, hvorefter du skal oprette din klage til det klagenævn, som hedder ”Forbrugerklage – Center for klageløsning”.