Manglende betaling - rykkerprocedure

Vores rykker- og renteprocedure består af 3 rykkerskrivelser.

  • Rykkerskrivelse 1:  Sendes 10 hverdage efter betalingsfristen.
     
  • Rykkerskrivelse 2: Sendes 20 hverdage efter betalingsfristen.
     
  • Rykkerskrivelse 3: Sendes 30 hverdage efter betalingsfristen og adviserer om inddrivelse af restance via vores inkasso partner. Såfremt betaling ikke finder sted efter denne skrivelse, vil kravet blive sendt til inddrivelse via vores inkasso partner.

En rykkerskrivelse koster 100,00 kr. (ekskl. moms). Se priserne på gebyrer for vand og fjernvarme.

Vi beregner renter i henhold til Nationalbankens udlånsrente  8 % + udlånsrente 3,75% = 11,75 %.

Tilmeld dine regninger til betalingsservice

Tilmeld dig Betalingsservice, så du er sikker på, at regninger fra Kalundborg Forsyning altid bliver betalt til tiden.

Du har mulighed for at indgå en betalingsaftale med os

Hvis du ikke kan betale din regning til tiden, skal du kontakte os. Så tager vi en snak om dine muligheder for at indgå en betalingsaftale med os.

Det er vigtig at du kontakter os, da manglende betaling kan ende med, at vi er nødt til, at lukke for dit vand eller din fjernvarme.

En afdragsordning koster 100 kr. i oprettelse. Bemærk der påløber renter i hele afdragsperioden.

Misligholdelse af betalingsaftale
Skulle det ske at aftalen misligholdes, vil forsyningen afbryde forsyningen af vand- eller fjernvarme, (hvis du er modtager vand- eller fjernvarme fra os).

Afbrydelse af vand- eller fjernvarme

Såfremt du har fået lukket for vand eller fjernvarme, og du ønsker at få genåbnet på ejendommen, gør vi opmærksom på at hele restancen skal være betalt.

Det koster 468,75 kr. når vi lukker for vand eller fjernvarme, og igen 468,75 kr. når der skal åbnes igen. Se priserne på gebyrer for vand og fjernvarme.

 

Hvor modtager jeg min regning?

Det er flere måder du kan modtage din regning på:

  • Betalingsservice
  • E-Boks
  • E-mail
  • Indbetalingskort

Hvornår skal jeg betale min regning?

Det skal du:

1. marts 
1. maj
1. august
1. november.

Vi udsender 4 aconto opkrævninger om året. 

Hvordan betaler jeg min regning?


Det gør du via betalingsservice, indbetalingskort, dit pengeinstitut eller via MobilePay til: 67128.


Kontant betaling
Vi tager i mod kontanter på beløbet. Vi kan ikke give penge tilbage. Der rundes op til nærmeste halvtredser. En evt. difference bliver reguleret på næstkommende årsopgørelse.

Vi tager ikke imod checks og mønter. 

Jeg kan ikke betale min regning

Hvis du ikke kan betale din regning til tiden, skal du kontakte os. Så tager vi en snak om dine muligheder.

Det er vigtig at du kontakter os, da manglende betaling kan ende med, at vi er nødt til, at lukke for dit vand eller din fjernvarme.

Se vores rykkerprocedure ved manglende betaling

Hvordan får jeg mine regninger i e-Boks?

Når du tilmelder dig e-Boks, får du dine regninger, breve og andet information fra Kalundborg Forsyning i din e-boks. 

Tilmeld Kalundborg Forsyning til din e-Boks
Log på e-Boks.dk og vælg at du vil modtage post fra Kalundborg Forsyning. (Du kan selv vælge hvem du vil modtage post fra i din e-boks).

Hvad er e-Boks?
E-Boks er en sikker og gratis elektronisk postboks. Her kan du modtage og opbevare kontoudtog, pensionsopgørelser og andre dokumenter, som du normalt modtager i rudekuverter.

Hvordan til- og afmelder jeg Betalingsservice?

Du kan tilmelde dig betalingsservice her.

Hvis du ønsker at afmelde din Betalingsserviceaftale, skal du kontakte din bank, eller du kan afmelde dig via netbank. 

Hvis du skifter bank, skal du tilmelde regningerne til Betalingsservice igen, da aftalen ikke flytter med.

Hvis du flytter til en ny adresse, skal du tilmelde regningerne til Betalingsservice med dit nye Betalingsservice-nummer, da aftalen ikke flytter med.

Lukning af vandet ved manglende betaling

Vi lukker for dit vand, hvis betalingsfristen er overskredet, og du ikke har reageret på den 1. rykker og den 2. rykker, inkl. varsling om lukning.

Vi kontakter dig inden vi kommer og lukker for vandet.

Når vi kan se din betaling, åbner vi for vandet igen så hurtigt som muligt. (Som regel indenfor samme dag)

Se mere om priser for vand

Lukning af varmen ved manglende betaling

Vi lukker for din fjernvarme, hvis betalingsfristen er overskredet, og du ikke har reageret på den 1. rykker og den 2. rykker, inkl. varsling om lukning.

Vi kontakter dig inden vi kommer og lukker for varmen.

Når vi kan se din betaling, åbner vi for varmen igen så hurtigt som muligt. (Som regel indenfor samme dag)

Se mere om priser for fjernvarme

Billede af fire blokke med et spørgsmålstegn på

Her kan du få svar på de mest stillede spørgsmål