Spørgsmål og svar om din regning
Regning
Hvor modtager jeg min regning?
Det er flere måder du kan modtage din regning på:
- Betalingsservice
- E-Boks
- Indbetalingskort
Hvornår skal jeg betale min regning?
Det skal du:
1. marts
1. maj
1. august
1. november.
Vi udsender 4 aconto opkrævninger om året.
Hvordan betaler jeg min regning?
Det gør du via betalingsservice, indbetalingskort, dit pengeinstitut eller via MobilePay til: 67128.
Kontant betaling
Vi tager i mod kontanter på beløbet. Vi kan ikke give penge tilbage. Der rundes op til nærmeste halvtredser. En evt. difference bliver reguleret på næstkommende årsopgørelse.
Vi tager ikke imod checks og mønter.
Hvordan får jeg mine regninger i e-Boks?
Når du tilmelder dig e-Boks, får du dine regninger, breve og andet information fra Kalundborg Forsyning i din e-boks.
Tilmeld Kalundborg Forsyning til din e-Boks
Log på e-Boks.dk og vælg at du vil modtage post fra Kalundborg Forsyning. (Du kan selv vælge hvem du vil modtage post fra i din e-boks).
Hvad er e-Boks?
E-Boks er en sikker og gratis elektronisk postboks. Her kan du modtage og opbevare kontoudtog, pensionsopgørelser og andre dokumenter, som du normalt modtager i rudekuverter.
Hvordan til- og afmelder jeg Betalingsservice?
Du kan tilmelde dig betalingsservice her.
Hvis du ønsker at afmelde din Betalingsserviceaftale, skal du kontakte din bank, eller du kan afmelde dig via netbank.
Hvis du skifter bank, skal du tilmelde regningerne til Betalingsservice igen, da aftalen ikke flytter med.
Hvis du flytter til en ny adresse, skal du tilmelde regningerne til Betalingsservice med dit nye Betalingsservice-nummer, da aftalen ikke flytter med.
Kan jeg betale med MobilePay?
Ja, du kan betale dine regninger med MobilePay til: 67128.
Husk, at notere dit kunde nr. eller din fulde adresse, så vi ved hvor indbetalingen kommer fra.
Jeg kan ikke betale min regning
Hvis du ikke kan betale din regning til tiden, skal du kontakte os. Så tager vi en snak om dine muligheder.
Det er vigtig at du kontakter os, da manglende betaling kan ende med, at vi er nødt til, at lukke for dit vand eller din fjernvarme.
Hvordan er rykkerproceduren?
Jeg har modtaget et rykkergebyr
Du modtager et rykkergebyr på 100 kr. hvis du ikke har betalt din regning til tiden.
Betales 1. rykkergebyr ikke, modtager du 2. rykkergebyr inkl. varsling om lukning.
Lukning af vandet ved manglende betaling
Vi lukker for dit vand, hvis betalingsfristen er overskredet, og du ikke har reageret på den 1. rykker og den 2. rykker, inkl. varsling om lukning.
Vi kontakter dig inden vi kommer og lukker for vandet.
Når vi kan se din betaling, åbner vi for vandet igen så hurtigt som muligt. (Som regel indenfor samme dag)
Lukning af varmen ved manglende betaling
Vi lukker for din fjernvarme, hvis betalingsfristen er overskredet, og du ikke har reageret på den 1. rykker og den 2. rykker, inkl. varsling om lukning.
Vi kontakter dig inden vi kommer og lukker for varmen.
Når vi kan se din betaling, åbner vi for varmen igen så hurtigt som muligt. (Som regel indenfor samme dag)
Hvad er aconto
Det er en foreløbig betaling, der fastsættes ud fra dit forventede årsforbrug, som ved årsskiftet følges op af enten en ekstrabetaling eller en tilbagebetaling. En forudgående acontobetaling vil altid være et skøn af, hvordan din regning kommer til at se ud.
Du modtager en aconto regning hvert kvartal. Dit reelle forbrug bliver gjort op én gang årligt.
Sammen med den aconto-regning, vi sender til dig i februar, får du også en årsopgørelse over dit forbrug i året, der er gået. Forbruget bliver opgjort på baggrund af aflæsning af din måler.
Vær opmærksom på, at minimumsopkrævningen pr. kvartal er 200kr. Er kvartalsregningen mindre en 200 kr., vil du derfor kun modtage en årsopgørelse med samlet forbrug.
Hvordan fastsættes mit acontobeløb?
Dit acontobeløb fastsættes ud fra det sidste års forbrug.
Vær opmærksom på, at der kan forekomme udsving, og prisen kan have ændret sig fra det, du betalte sidste år.
Desuden kan forhold i din familie eller i din bolig ændre forbruget – f.eks. hvis du får børn, har børn der flytter hjemmefra eller andre forhold, der ændrer sig.
Hvis du lige er flyttet ind i dit hus eller lejlighed, benytter vi tidligere ejer/lejers forbrug.
Manglende betaling - rykkerprocedure
Mit acontobeløb passer ikke med min forbrug
Du kan altid få tilpasset acontobeløbet som vi opkræver, hvis det ikke passer til dit forbrug. Aflæs din måler, inden du kontakter os. Så kan vi beregne dit reelle forbrug frem til dato.
Tag kontakt til os hvis du vil have dit acontobeløb ændret.
Vær opmærksom på, at der kan forekomme udsving, og prisen kan have ændret sig fra det, du betalte sidste år. Desuden kan forhold i din familie eller i din bolig ændre forbruget – f.eks. hvis du får børn, har børn der flytter hjemmefra eller andre forhold, der ændrer sig.
Jeg bor i udlandet. Hvordan betaler jeg min regning?
Det gør du via din bank, og ved at benytte IBAN-nr.: DK2468200001353221 og BIC-kode/swift-adresse: SYBKDK22